Tumblr advertising

Het blogplatform Tumblr wordt vaak als een ‘microblog’ gecategoriseerd. De vaak korte blogs van de miljoenen gebruikers kunnen worden beschreven als het midden houdend tussen een blog en een sociaal netwerk. Het netwerk is eigendom van Yahoo!, en is qua functionaliteiten enigszins te vergelijken met Twitter. De gebruikers, Tumblrs, kunnen blogs rebloggen (eventueel met bewerkingen), volgen en favorieten toekennen.

Adverteren op Tumblr: je doel

 

Momenteel is het nog niet mogelijk om te adverteren op Tumblr voor Nederlandse gebruikers. De verwachting is dat dit binnenkort beschikbaar komt.

 

Adverteren op Tumblr is met name geschikt om een bestaande blog onder de aandacht te brengen.

 

Adverteren op Tumblr: je doelgroep

 

Het is mogelijk om op de volgende eigenschappen van gebruikers van Tumblr te adverteren:

  • Locatie
  • Geslacht
  • Interesses

Adverteren op Tumblr:  mogelijkheden

 

  • Gesponsorde berichten: blogs die er hetzelfde uitzien als reguliere blogs, maar dan gesponsord om een groter publiek te bereiken. Je betaald per ‘engagement’ (Cost Per Engagement, CPE)
  • Gesponsorde videoberichten: automatisch afspelende videoblogs, zowel op de webversie als op de mobiele versie
  • Radar-berichten: er is een speciale plek aan de rechterkant van het scherm waar advertenties een zeer prominente plek krijgen.
  • Betaalde populaire blog plek: deze advertentievariant geeft je de mogelijkheid om tussen de andere (echte) populaire blogs te staan.

Adverteren op Tumblr:  meer mogelijkheden

 

Aangezien Tumblr eigendom is van Yahoo!, is het mogelijk om advertenties die op Tumblr aangemaakt worden, doorgezet kunnen worden op het advertentienetwerk van Yahoo.

 

Meer weten?

Wilt u weten welke mogelijkheden u heeft om op Tumblr te adverteren en wilt u op de hoogte gehouden worden van het moment dat dit mogelijk is?

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken