Voor de B2B markt is Social Advertising zeer relevant
Met name Twitter, YouTube en LinkedIn zijn uitermate geschikt om op te adverteren. Door juist te segmenteren bereik je je B2B-doelgroep snel en zorg je voor conversie.

B2B social media

Om de juiste personen te bereiken is het verstandig van te voren vast te stellen wie uw (online) doelgroep is en op welke netwerken zij aanwezig zijn. Uw online doelgroep kan afwijken van uw offline doelgroep, of juist een aanvulling zijn. Vervolgens dient te worden vastgesteld, aan de hand van bepaalde kenmerken, waar het meeste potentieel zit.

Zakelijk gezien biedt LinkedIn de mogelijkheid om op vakgebied en functie te segmenteren. YouTube en Twitter zijn kanalen die zowel voor B2B als voor B2C geschikt zijn. De zakelijke doelgroep gebruikt beide kanalen.

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn biedt organisaties mogelijkheden om nauw te targeten, waarbij locatie, leeftijdsgroep, vakgebied, functie en meer eigenschappen te gebruiken zijn bij het bepalen van de optimale doelgroep.

Adverteren op Twitter

Op Twitter bereikt u een groot aantal personen, zowel particulier als zakelijk. De kracht van Twitter is dat het in het dagelijkse internetgebruik is verwoven. Advertenties bereiken duizenden personen. Bij Twitter kunt u targeten op gebruikers, vergelijkbare volgers en interesses.

Adverteren op YouTube

YouTube is een website waar video’s worden bekeken en gedeeld. Behalve over muziek, sport en tv-programma’s, worden ook veel commercials, bedrijfspresentaties en how-to video’s bekeken. YouTube biedt diverse mogelijkheden om op te adverteren.

Adverteren op Google+

Google+ is het sociale netwerk van Google. Studenten, marketeers en innovators krijgen gezelschap van het grotere publiek. Google Plus is een zeer intuïtief netwerk, maar mist nog de gebruikersaantallen die Facebook wel heeft. Advertentiemogelijkheden worden volop ontwikkeld.

Waar moet ik beginnen?

Het is lastig om vanuit het niets te beginnen met adverteren op social media. Social media kunnen helpen uw doelstellingen te bereiken. Er dienen echter heldere doelstellingen te worden opgesteld om te voorkomen dat u teleurgesteld wordt in de uiteindelijk resultaten én om sturing tijdens het proces te optimaliseren. Wij zijn bereid om u te helpen om meer te halen uit het adverteren op sociale media. Juist voor de business-to-business markt! 

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken