LinkedIn adverteren

LinkedIn is een van oorsprong Amerikaanse sociale netwerksite, gericht op zakelijke professionals. In 2003 ontstond LinkedIn en het netwerk heeft 330 miljoen+ gebruikers wereldwijd (januari 2015). In Nederland zijn er al meer dan 5 miljoen geregistreerde profielen. LinkedIn wordt zowel gebruikt om zakelijke relaties aan te gaan, als voor HR-doeleinden zoals het plaatsen van vacatures en het opsporen van geschikte kandidaten. Adverteren is al heel lang mogelijk en LinkedIn biedt verschillende manieren aan om je zakelijke doelgroep te benaderen.

Adverteren op LinkedIn: doelstellingen

 

Voor welke doelen is het adverteren op LinkedIn het meest geschikt?

  • Branding van je merk, bedrijf, producten of diensten onder de doelgroep
  • Een nieuwe doelgroep aanspreken met content of advertenties
  • Sales genereren
  • Leads werven onder de juiste doelgroep
  • Verkeer naar je website sturen
  • Boodschappen duidelijker onder de aandacht van huidige klanten/doelgroep krijgen
  • Meer volgers naar de LinkedIn Company Page (bedrijfspagina) sturen

 

Adverteren op LinkedIn: doelgroepen

 

  • Regio’s (rondom enkele voorgedefinieerde steden)
  • Plaatsnamen
  • Bedrijfstak (bv. Financieel, Media, Onderwijs of Medisch)
  • Bedrijf (op bedrijfsnaam/namen)
  • Functie (bv. directeur, marketingmedewerker, office manager)
  • Senioriteit (junior, medior, senior)
  • Genoten opleiding en onderwijsinstelling
  • Geslacht
  • Leeftijd (18 tot ’55+’)
  • Group (lid van een discussiegroep)

 

Adverteren op LinkedIn: mogelijkheden

 

Het is op LinkedIn mogelijk om met een status update vanuit je pagina, te adverteren richting een doelgroep die de pagina nog niet volgt. Daarnaast is zo’n status update tevens alleen zichtbaar te maken voor de nog niet bereikte doelgroep, waardoor de huidige volgers van de pagina deze update niet krijgen te zien. Deze advertenties worden Sponsored Updates genoemd. Als ze niet zichtbaar zijn voor de huidige volgers, zijn het Unpublished Sponsored Updates.

Behalve de status updates, welke geschikt zijn voor zowel desktop als mobiel, zijn er nog andere manieren om te adverteren op LinkedIn:

  • Kleine advertenties aan de rechterzijde (desktop), ook wel Marketplace Ads genoemd, welke zowel met een beeld als met een video kunnen worden ondersteund, naast de tekst en link.
  • Tekstadvertenties over de breedte van het scherm
  • Grote visuele banners, zowel vierkant als langwerpig

Voor de laatste twee opties is het nodig om contact op te nemen met een LinkedIn accountmanager, gezien de grote bedragen die hiermee gemoeid zijn. Voor de andere opties is er het self-service advertentiesysteem van LinkedIn.

 

Adverteren op LinkedIn: kosten

 

De kosten voor het self-service advertentieplatform van LinkedIn zijn hoger dan bijvoorbeeld Facebook adverteren en Twitter adverteren, maar zijn wel zeer goed gericht op de zakelijke doelgroep.

Minimaal dagbudget vereist: € 7,75

Minimale kosten per klik: € 1,50
(bovenstaande bedragen kunnen afwijken vanwege veranderende dollarkoersen)

 

Meer weten?

Wilt u weten welke mogelijkheden u heeft om op LinkedIn te adverteren en hoeveel personen u hier mee bereikt? Vul dan het formulier aan de rechterkant van deze pagina in.

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken