Instagram advertising

Instagram heeft wereldwijd miljoenen gebruikers, en ook in Nederland heeft het een grote schare gebruikers. In 2012 nam Facebook het sociale netwerk voor foto’s over. Sindsdien wordt er hard gewerkt aan de mogelijkheden om hier op te adverteren.

Adverteren op Instagram

 

Sinds 2015 is het mogelijk te adverteren op Instagram. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van de advertentietool van Facebook. Door de data van Facebook is het mogelijk erg specifiek te targeten.

 

Adverteren op Instagram:  mogelijkheden

 

  • Instagram Sponsored Message: berichten die in de tijdlijn verschijnen van gebruikers, gelijk aan reguliere updates. Deze updates zijn enkel voor mobiele apparaten beschikbaar.
  • Instagram Carousel Ads: advertenties waarbij meerdere afbeeldingen binnen één advertentie getoond kunnen worden.

Adverteren op Instagram:  je doel

Een advertentie op Instagram kan meerdere doelen dienen:

  • Je wilt mensen naar je website sturen
  • Je wilt je naamsbekendheid verhogen
  • Je wilt mensen naar je website sturen en vervolgens laten converteren (een product kopen, contact opnemen, brochure downloaden, inschrijven nieuwsbrief, etc.)
  • Je wilt je Instagram account promoten om meer volgers te vergaren
  • Je wilt dat men je app voor smartphone gaat downloaden
  • Je wilt dat meer mensen je video’s gaan bekijken
  • Je wilt leads vergaren

Adverteren op Instagram:  je doelgroep

  • Locatie (wereldwijd, per land, per regio, per stad/dorp/plaats, in een straal om een bepaalde plek), waarbij locaties ook uitgesloten kunnen worden
  • Leeftijd (vanaf 13 jaar, elke gewenste leeftijdsgroep)
  • Geslacht (man, vrouw, beide)
  • Taal (taal van de gebruikers)
  • Interesses (sport, koken, gamen, auto’s, huisdieren, bepaalde dranken, tuinieren, reizen, fotografie, etc.)
  • Gebeurtenissen (binnenkort jarig, recentelijk verhuisd, verloofd, net getrouwd)
  • Relatiestatus (single, relatie, getrouwd, gescheiden)
  • Functie en opleiding (werkend, bedrijf, op school, afgestudeerd, hogeschool/universiteit)

Adverteren op Instagram:  je budget

  • Minimum dagbudget: € 1,00
  • Minimum budget: € 1,00
  • Adviesbudget: vanaf € 100,- per campagne
  • Kosten per klik (CPC): vanaf € 0,08, gemiddeld rond € 1,00

Meer weten?

Wilt u weten wat adverteren op Instagram voor uw bedrijf of merk betekenen kan?

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken