Adverteren op Facebook

Facebook is in 2004 opgericht en er zijn wereldwijd meer dan 1,5 miljard gebruikers (december 2015). In Nederland is Facebook sinds 2008 beschikbaar en ook in de Nederlandse taal. In Nederland heeft Facebook zo’n 9 miljoen leden (december 2015) en is daarmee hét sociale netwerk van Nederland.

Adverteren op Facebook: je doel

 

Een advertentie op Facebook kan meerdere doelen dienen:

  • Je wilt mensen naar je website sturen
  • Je wilt mensen naar je website sturen en vervolgens laten converteren (een product kopen, contact opnemen, brochure downloaden, inschrijven nieuwsbrief, etc.)
  • Je wilt status updates van je Facebook-pagina onder een breder publiek zichtbaar maken
  • Je wilt je Facebook-pagina promoten om meer likes te vergaren
  • Je wilt dat men je app voor smartphone gaat downloaden
  • Je wilt een app voor je desktop laten installeren
  • Je wilt dat mensen, na installatie van smartphone-app of desktop-app, deze meer gaan gebruiken
  • Je wilt dat men een evenement gaat bezoeken of zich gaat registreren via een Facebook-evenement
  • Je wilt dat mensen een aanbieding gaan ‘claimen’, zodat er in een fysieke winkel een aankoop kan worden gedaan (Facebook Offers)
  • Je wilt dat meer mensen je video’s gaan bekijken
  • Je wilt eenvoudig leads vergaren

Adverteren op Facebook: je doelgroep

 

  • Locatie (wereldwijd, per land, per regio, per stad/dorp/plaats, in een straal om een bepaalde plek), waarbij locaties ook uitgesloten kunnen worden
  • Leeftijd (vanaf 13 jaar, elke gewenste leeftijdsgroep)
  • Geslacht (man, vrouw, beide)
  • Taal (taal van de gebruikers)
  • Interesses (sport, koken, gamen, auto’s, huisdieren, bepaalde dranken, tuinieren, reizen, fotografie, etc.)
  • Gebeurtenissen (binnenkort jarig, recentelijk verhuisd, verloofd, net getrouwd)
  • Relatiestatus (single, relatie, getrouwd, gescheiden)
  • Functie en opleiding (werkend, bedrijf, op school, afgestudeerd, hogeschool/universiteit)

Adverteren op Facebook:  je budget

 

  • Minimum dagbudget: € 1,00
  • Minimum budget: € 1,00
  • Adviesbudget: vanaf € 100,- per campagne
  • Kosten per klik (CPC): vanaf € 0,08, gemiddeld rond € 0,30 – € 0,45

Adverteren op Facebook:  meer mogelijkheden

 

  • Facebook Retargeting: advertenties tonen binnen Facebook, aan personen die je website of een bepaalde pagina op je website hebben bezocht.
  • Facebook Audience Network: adverteren op apps op mobiele platformen via Facebook-advertentiecampagnes.
  • Facebook Atlas:  het advertentienetwerk waarbij Facebook gebruikers op basis van het unieke Facebook-ID kan volgen en de customer journey in kaart kan brengen.

Meer weten?

Wilt u weten welke mogelijkheden u heeft om op Facebook te adverteren en hoeveel personen u hier mee bereikt?

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken