Adverteren op Twitter

Behalve op de meest gangbare sociale netwerken Facebook, YouTube en LinkedIn, bieden andere Social Media ook advertentieruimte aan. Ieder doet dat op z’n eigen manier. Sinds september 2012 is het in Nederland ook mogelijk om op Twitter te adverteren. Vanaf september 2014 is daar de mogelijkheid voor kleinere budgetten bij gekomen: het Twitter self-service platform.

Adverteren op Twitter: drie opties

 

Twitter is het sociale netwerk waarbij bijna alle berichten openbaar worden geplaatst en dus voor iedereen zichtbaar en doorzoekbaar zijn. Berichten zijn slechts 140 tekens en vanwege deze korte content in berichten is Twitter zeer geschikt om op smartphones te gebruiken. Adverteren op Twitter is sinds september 2012 mogelijk in Nederland. De mogelijkheden om te adverteren op Twitter zijn drieërlei:

  • Promoted Tweet. Eén tweet plaatsen in het overzicht van duizenden personen. Deze tweet verdwijnt niet snel in de massa berichten, zoals bij reguliere status updates, maar blijft een tijdje bovenaan staan;
  • Promoted Trend. Het is ook mogelijk om een plekje te verwerven in de dagelijkse lijst met meest besproken onderwerpen op Twitter, de ‘trends’;
  • Promoted Account. Als je nog een stapje verder wilt, kan je zelfs adverteren met compleet Twitter-profiel, zodat je bovenaan verschijnt bij verscheidene zoekresultaten op Twitter.

Adverteren op Twitter: doelgroepen

 

Er zijn meerdere manieren om je doelgroep op Twitter te definiëren. Door een juiste keuze te maken laat je je boodschap alleen zien aan de personen die dat hoogstwaarschijnlijk het meest relevant vinden:

  • Volgers van één of meerdere (andere) accounts
  • Volgers van je eigen account
  • Look-a-likes van volgers
  • Interesses en gespreksonderwerpen
  • Keywords: herkenningspunten van Twitter-gebruikers
  • Search: waar zoekt men op binnen Twitter
  • Locatie
  • Geslacht
  • Taal(gebied)
  • Je eigen e-mail adressenbestand, nieuwsbrief-inschrijvers of klanten
  • Bezoekers van je website (retargeting)

Adverteren op Twitter: doelstellingen

 

Twitter biedt adverteerders de mogelijkheid om op basis van verschillende doelen een campagne op te starten:

  • Verhogen aantal volgers
  • Vergaren van klikken naar websites
  • Verhogen van conversies op websites
  • Interacties met tweets (twitterberichten)
  • Installaties van apps op smartphones en tablets
  • Leads op Twitter

Adverteren op Twitter: andere opties

 

Twitter biedt, net als Facebook, de mogelijkheid tot retargeting aan. Retargeting, ook wel remarketing genoemd, neemt bezoekers van je website of een specifieke pagina op je website, als uitgangspunt om advertenties aan te vertonen.

 

Sinds begin 2015 is het ook mogelijk om snel een bestaande tweet te promoten via de Quick Promote functionaliteit.

Meer weten?

Je kunt vanaf een klein bedrag starten met adverteren op Twitter. Wil je weten welke mogelijkheden je hebt om op Twitter te adverteren en hoeveel personen je hier mee kunt bereiken?

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken