Adverteren op Spotify

Miljoenen mensen maken vele uren per dag gebruik van Spotify, zowel op het werk als thuis. En zowel op mobiel, als op desktop. Inmiddels is Spotify uitgegroeid tot een zeer belangrijke speler in de muziekwereld. In elke leeftijdsgroep maakt men gebruik van Spotify. Adverteren kan zowel op visuele als audiovisuele manieren.

Adverteren op Spotify: je doel

 

Adverteren op het muziekplatform Spotify kan meerdere doeleinden hebben:

  • Branding en awareness: een boodschap laten horen zonder verdere gewenste acties
  • Branding mét call-to-action: een audioboodschap laten horen, waarbij de visuele banner in Spotify als call-to-action dient
  • Klikken naar website, door middel van de visuele banner binnen Spotify
  • Inschrijvingen en leads verzamelen door opt-in video advertenties

Adverteren op Spotify: mogelijkheden

 

  • Audio-advertenties
  • Video-advertenties
  • Beeldadvertenties (vierkant, langwerpig (horizontaal en verticaal), take-over van beeld)
  • Tekstadvertenties
  • Gesponsorde muziek: Sponsored Sessions
  • Take-over advertenties: lay-over van het beeld met een beeldadvertentie of videoadvertentie

Adverteren op Spotify: je doelgroep

 

  • Geslacht
  • Leeftijd: leeftijdscategorieën, van jonger dan 18 jaar tot 55+

Adverteren op Spotify:  kosten

 

Er dient contact opgenomen te worden met Spotify om advertentieruimte in te kopen. Daarnaast dient er materiaal (beeld, video of audio) ontwikkeld te worden, dus starten met adverteren op Spotify is niet goedkoop.

 

Meer weten?
Wilt u weten welke mogelijkheden u heeft om op Spotify en hoeveel personen in uw doelgroep u kunt bereiken? En welke advertentievarianten voor u het beste zullen gaan werken?

NEEM CONTACT MET MIJ OP!

Mail ons en wij nemen direct contact met je op! Bellen mag ook: 020 788 41 80

Typ uw zoekterm en druk op enter om te zoeken